Biciklivel kíváncsiságból 1.

13 éves voltam vidéken. A nagyobb srácok egy Babettát hajtottak az utcánkban, mi öcsémmel odatekertünk biciklivel kíváncsiságból. Az akkori méreteimhez képest egy ilyen moped hatalmasnak tűnt, le sem ért a lábam. Megkérdezték, ki akarom-e próbálni, mire természetesen igennel válaszoltam. A vas tulajdonosa, miután kiderült, hogy ez lesz az első alkalom, hogy külső erőforrással ellátott járművet vezetek, valószínűleg elkezdett aggódni, hiszen felült mögém a csomagtartóra. Elindultunk. A kis piros szörnyeteg eleje természetesen elkönnyült, és ahelyett, hogy szépen az úton tudtam volna tartani, Jenő bácsi zöld kerítését vertük telibe. Ekkor döntöttem úgy, hogy ezt nekem meg kell tanulnom. Meg kell tanulnom motort vezetni. A tyúkólból elővettük anyám Babettáját, faterral hármasban felújítottuk, és a falu lakóinak idegeire mentünk.

 

Ars poetica

A történet innentől kezdve semmi egyedit nem hordoz magában. Max annyit, hogy néhány haverral összeverődve csináltunk egy "klubot", amit itt lehet elérni (15 évesen csináltuk, nem kell komolyan venni). Moped jogsi, simson, robogó, nagymotor jogsi, etz és persze a függőség. Ezek jutottak osztályrészül.

Szerelni nem tudok, nem szeretek, így a vezetési élmény és a motoros kultúra, ami miatt függő lettem. Imádom a történeteket, amik egy-egy modell, versenyző, tervező, gyár mögött van. Imádom a kiállításokat, amik a régi időket idézik. Imádom a közösségi programokat, mindegy hogy találkozó, filmvetítés, előadás. Ezekről szeretnék ismertetőt, kritikát, véleményt megosztani, tájékoztatni, rendszerezni, összefoglalni, közösséget formálni, élményeket átadni.

Rajongok az épített motorokért is. Annak idején pl. Instagramra csak azért regisztráltam, mert ott több kép, később videó is, volt épített motorokról. Főként a cafe racerek, trackerek, ratbike-ok érdekelnek. Láttam már chopper-cruiser vonalon is szép építéseket, de kisebb arányban, és a "krúzolás" amúgy sem az én műfajom.

Másrészt imádok veretni. Imádom a nyomatékot, a gyorsulást, a streetfighterkedést. Lásd Balástyai Őrültek :D Ennek a kultúrájáról is szeretnék tartalmat közölni. Természetesen nincs semmi kőbe vésve, minden érdekel, ami motor, és mindent megírok, ami érdekes és motor

Miről NEM szól ez a blog

- tesztekről: nincs annyi tapasztalatom, hogy objektív, szakmailag megalapozott tesztet tudjak írni. Tudom, hogy az interneten ez másokat nem gátol meg abban, hogy górcső alá véve egy-egy modellt megmondják a tutit, de erre vannak nálam sokkal kvalifikáltabb emberek, én is tőlük olvasok, nézek teszteket, másrészt aki 2-3 év motorozás után azt hiszi, hogy mennyire a téma nagy szakértője, attól szeretném magam távol tartani. Én legfeljebb fenntartásokkal kezelendő véleményt tudok mondani.

- nepperűzésről: aki valaha járt már a Totalbike-on, az tudja, hogy a Nepperűző az, aki megmondja a tuti, hogy neked milyen motort kell venned, pontosabban ha kérsz tőle tanácsot, és megírod a preferenciáidat, akkor segít szakmai érvek alapján dűlőre jutni. Oda lehet az efféle kérdéseket irányítani

Miben lehetsz a segítségemre?

Ha látsz valahol egy jó gépet, egy tetszetős, praktikus megoldást, hallasz egy jó történetet, szólj!